Italy, hemma igen..

Har haft några helt fantastiska dagar, har verkligen njutit och känt hur härligt livet har varit. Det har varit otroligt varmt, man märker direkt att färgen har kommit. I söndags flög jag ner till Barcelona, Spanien, från flygplatsen direkt ner till hamnen för att sedan kliva på, inget mindre än "Norweigan Epic", det var ingen dålig båt, kryssningbåt. Känns helt overkligt, att lilla jag har åkt denna båt.
 
(Bild: Har tagit den ifrån http://www.shipparade.com/az/Norwegian_Epic/Norwegian_Epic.htm)
 
Bodde i en inside hytt, nästa gång jag åker en sådan här kryssning ska jag ta en balkonghytt, kanske till och med en liten dyrare hytt för att inte lyxa till det mer. Denna båt var inte ens i närheten våra finlandskryssningar, den här är något helt annat. Det finns inga ord att förklara, det var all inclusive, vilket betyder att du får dricka och äta hur mycket som helst. Trivdes riktigt bra på båten, det var en riktig lyx och de tre nätter vi spenderade på båten och det var helt underbara dagar där.
Hela måndagen var vi ute på sjön och på tisdagen däremot la vi i hamn i Napoli, Italien för att sedan spendera dagen där. En stad som inte riktigt impade på mig, men tror mycket har att göra med att vi inte riktigt var i stan utan var utanför. Men jag skulle däremot vilja besöka Pompeii, samt vulkan Vesuvios (eller hur det nu stavas :P). Det får bli nästa gång, men jag hade det bra. Tog lite bilder som jag vill dela med mig till er.
 
(Bilderna: Tagna ifrån båten på soluppgången över Napoli, Italien (2018-04-24))
 
(Bilderna tagna i staden Napoli, Italien (2018-04-23))
 
(Bilderna tagna 2018-04-23, solnedgång över Napoli, Italien, när vi är påväg att lämna hamnen)
 
Efter vi lämnade Napoli, Italien fortsatte vi med båten upp mot Rome, Italien. Till huvudstaden, som vi sedan skulle kliva av båten. Under onsdagen var det dags att se en ny stad, Rome. Huvudstaden, en stad man har hört mycket om och även sett många bilder på. Även ifrån filmer har man sett väldigt mycket. Det kändes overkligt att jag äntligen skulle få se denna stad. Jag älskade denna stad. Det var en av de vackraste städerna jag någonsin har sett. Men jag vet att jag inte har rest speciellt mycket, men detta var en underbar stad och jag vill gärna åka dit igen, utan tvekan.
Självklart kommer jag även dela med mig lite bilder ifrån denna vackra stad, utan tvekan.
 
(Bild: Spanska trappan (2018-04-25)) OBS! Känner ej kvinnan på bilden, hon råkade bara komma med :P
 
(Bild: Fontana di Treve, önskefontänen)
 
Nästa gång jag åker hit, ska jag skaffa ett bättre objektiv för att kunna få med hela fontänen på en bild, har alldeles för starka objektiv för att kunna få med hela dessa platser på bara en bild. Vill skaffa ett bättre huvud och fler objektiv, nog om detta, finns fler bilder att visa för er.
 
(Bild: Älskar sådana här saker, de är ju bara hur roligt och coolt som helst)
 
(Bild: Pantheon, Rome,Italy)
 
Det här var nog en av de häftigaste ställen jag har varit inne i, det var hur vackert som helst och det kändes lite grekiskt på utsidan. Älskade detta, det var ett hål i taget och det var hur snyggt som helst. Kändes väldigt speciellt att kunna få gå in i denna byggnad.
 
(Bild: Colosseum, Rome, Italy)
 
Alltså min dröm har alltid att se Colosseum, speciellt efter jag har alltid älskat filmen Gladiator med Russell Crowe. Det var bara synd att jag inte hade mer tid för att hinna gå in i Colosseum. Det har verkligen varit hur häftigt som helst.
Men detta var en resa för livet som jag alltid kommer att ta med mig och det känns väldigt speciellt, jag är väldigt tacksam över att fått den chansen. Jag älskar över att ha kunnat se såhär mycket, så mycket speciella saker som jag alltid har drömt om, sedan jag var en liten flicka. Jag har åkt på kryssning på medelhavet, jag har sett två städer i Italien, Napoli och Rome.
På torsdagen flög vi tillbaka till Sverige igen, under dessa dagar har vi haft minst 30 grader varmt hela tiden och jag fick massor med färg och kände mig otroligt fräscht. De var underbara dagar jag hade där tillsammans med vänner.
 
Hoppas ni gillar alla bilder :)
 
// Pillan
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :