2019... Året har startat bra (12:e träningspasset)

2019, det är mitt år. Dock brukar jag säga det varje år, men denna gång ska detta bli mitt år och det har faktiskt börjat riktigt bra och är väldigt nöjd med mig. Januari är snart slut och jag har verkligen tränat ordentligt, vilket är otroligt skönt.
Idag gjorde jag mitt 12:e träningspass på gymmet, jag har hittat min grej och att träna innan jobbet är verkligen det perfekta för mig. Att träna innan fungerade inte alls optimalt, inte när jag är ledig heller, jag är så laddad för att detta ska bli mitt hälsosamma år och att jag ska få tillbaka min gamla träningsform ifrån 2014/2015, då jag mådde som bäst. Nu är det verkligen skärpning, har sagt det väldigt länge men nu fan får det vara nog.
Nyttigheterna har även dem blivit bra, nu under två veckor har jag varit väldigt duktig med matlåda, inte alls mycket hamburgare har det blivit (kan ju bli någon när man arbetar inom MAX). Dock måste jag försöka få en mer variation med matlådorna. Att äta kyckling med sötpotatis, morötter, lök och zucchino är inte optimalt att äta för alltid, efter snart två veckor är man inte väldigt taggad på det igen.
Det jag måste försöka få till nu är att jag måste försöka röra mig mer när jag är ledig, försöka ta en promenad eller bara ut och går. Men det kommer, nu har jag börjat röra mig, minst 10 000 steg per dag, de är en bra början och sätta upp massor med mål.
 
Plan för 2019
Vårruset - 28 Maj 2019 - Klara under 30 minuter
Tjejmilen - 1 September 2019 - Klara under 60 minuter
Lidingöloppet - 28 september 2019 - Klara under 4 timmar (Funderar på detta)
 
De är väl dessa tre loppen jag funderar att springa i år, försöker träna ben och kondition och verkligen lyckas för 2020, samma år som jag fyller 30 är det året jag ska göra min efterlängtade SVENSK KLASSISKER.
 
Plan för 2020
Vasaloppet - 
Vårruset - 
Vätternrundan - 
Vansbrosimningen - 
Fjällmaraton - 
Tjejmilen - 
Lidingöloppet - 
Tjurruset - 
 
Många lopp 2020, men de är några av dem loppen jag alltid har velat göra och jag tror verkligen på mig själv och jag vet att jag verkligen kan göra detta och klara det om jag bara ger mig fan på att klara det. Man kan bara man själv vill, vill man inte, då komemr man inte klara det.
Det kommer komma många motgångar och jag vet att det inte kommer bli lätt och jag vet att jag kommer få kämpa hårt för att kunna hålla ut detta och jag vet att jag inte kan ge upp. Det kommer bli lättare ju mer jag kämpar, att kliva upp tidigt på morgonen är inte det lättaste och man har ingen energi efter halva dagen, men det bli bättre. Energin kommer komma, konditionen kommer komma, hälsan kommer vara på topp. Bara kämpa, kämpa och fortsätt att kämpa, ge aldrig upp...
 
 
Jag på gymmet idag, dags att börja bli av med mina extra kilo med fet och få en bättre figur, om jag kämpar på riktigt bra, så hoppas jag verkligen att jag kommer att komma i alla mina sommarkläder igen och känna mig snygg igen, kunna känna att jag ser bra ut. Jag vet att jag kan, det är bara att kämpa för jag kan, jag vill :)
 
Ja, ja, nu ska jag inte tjata på utan låta er vara, ha en fortsätt bra kväll nu. Jag har varit vaken sedan 03:30, klockan är mycket och i morgon ska jag gymma igen.
 
Sov gott och godnatt med er :)
 
// Pillan

Kommentera inlägget här :