Elvis... Redan har det gått 1 år...

Jag kan inte fatta detta, de är ett helt år sedan du försvann ur denna värld. Alldeles för tidigt.
Du var min princessa, du var min Elvis. En kärlek som aldrig kommer att försvinna. Från första dagen jag såg dig, jag visste att du var min. Du var den av alla fyra som stack ut, du var grå och söt, du var den tuffa av dem, jag såg direkt att det där, det där är min Elvis. Jag visste att jag aldrig skulle kunna ge bort dig, jag visste att jag skulle behålla dig. För jag skulle aldrig kunna ge bort min Elvis, min lilla prinsessa.
 
 
Du hade en härlig personlighet, så många gånger man sprang efter dig för att du hade snott ens kläder. Ja, ni hörde rätt. Detta är den enda katten jag vet som tar ens kläder och gömmer dem, du sprang med min bh, tröja och det var även mina mjukiskläder. Du var så liten, men du drog dem ändå. Jag saknar det på ett sätt, samt så är det väldigt skönt att mina kläder inte spårlöst försvinner. Men det är dig och din härliga personlighet som jag saknar.
Dina råttor här hemma påminner mig om dig, du försvinner inte alls ifrån mig för du finns i mitt hjärta och jag älskar dig. Jag vet att jag inte var den bästa matten, du förtjänade egentligen bättre. När jag åkte till Norge, jag lämnade dig och Cash, men jag vet att ni hade det bra. Du fick vara tillsammans med din syster Mirra, ni var vänner och ni hörde ihop.
När jag kom hem till Norge, jag vet att jag kanske borde ha tagit med dig till Bålsta, jag kanske inte borde ha tagit bara Cash. Du var lika mycket min som Cash var, men faktum var att du och Cash inte alltid kom så bra överens och du trivdes med Mirra. Din allra bästa vän, du förtjänade inte att ryckas ut ur den världen. Du förtjänade att vara med din syster, din bästa vän. Jag vet att du blev bortskämd och du hade det bra där, du trivdes där och det såg jag. De gav dig något som jag inte kunde, hur ont det än gör så är det sanningen och jag är glad att du hade det bra den tiden.
När du vart påkörd så fanns Mirra där, hon älskade dig och hon blev tyvärr påkörd på samma väg och nu är ni tillsammans. Det gör mig glad att ni är tillsammans, men jag tycker det är tråkigt att ni inte finns här. Men jag hoppas för mitt hjärta att varken du eller Mirra behövde lida. Utan att det gick smärtsamt, men jag tänker på dig varje dag Elvis.
Du står på min öppna spis, där du finns där och jag vet inte riktigt vart jag ska lägga dig. Du ska få vila och få din egen plats. Jag letar fortfarande efter den perfekta platsen, din alldeles egen plats. Du förtjänar inget mer än just det bästa.
 
 
Du är min prinsessa
Du är min Elvis
Du är divan
Du är älskad
Du är saknad
Ingen är som dig Elvis
Älskar dig så
Du är min, för evigt
 
// Pillan
 

Kommentera inlägget här :